منبع دوجداره یا منبع کویل دار مسئله اینست؟ فرق آن با منبع ذخیره چیست؟ شاید برای شما هم در موقع خرید این دو پیش آمده باشد که چه تفاوت های با هم دیگر دارند؟ موتورخانه ها معمولا از دو جداره ها به علت پایین بودن هزینه در مقایسه گنجایش برابر بیشتر استفاده می شود اما از نظر بازدهی منابع کویل دار بازده بیشتری دارد.

بر طبق مقررات ملی ساختمان، وقتی که ظرفیت مخزن بیش از هزار لیتر باشد باید حتما از منبع کویلی به عنوان منبع آبگرم موتورخانه استفاده شود و استفاده از منبع دوجداره صحیح نیست. لذا استفاده از منبع کویل دار در ظرفیت های بالاتر نسبت به منبع دوجداره ضرورت دارد. از طرفی منبع کویل دار مصرف سوخت کمتری نسبت به منبع دوجداره دارد.پس در نتیجه بازدهی منبع کویل دار بیشتر از بازدهی منبع دوجداره می باشد.

مدل های مختلف مخازن ذخیره آب گرم

تفاوت منبع کویلی با منبع دوجداره موتورخانه
مدل های مختلف مخازن ذخیره آب گرم موتورخانه

 

از دیگر نکات مهم در خصوص بررسی منبع کویلی و تفاوت آن با دوجداره باید در نظر گرفت نوع مصرف و مکان مورد استفاده آن است. ممکن است آب مصرفی دارای املاح معدنی زیادی باشد که همین امر موجب رسوب گرفتی منبع می گردد، و یا اینکه آب خواص خوردگی زیادی داشته باشد. در صورتیکه میزان املاح آب زیاد باشد کویل ها دچار رسوب گرفتگی شده و نیاز به اسیدشویی دارد، در این مورد بهتر است از منبع دوجداره استفاده شود به دلیل اینکه هزینه ی کمتری برای تعویض و یا تعمیر آن متحمل خواهید شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *